همکاری علیرضا متوسلی آهنگساز ایرانی با ارکستر سمفونیک سیاتل

همکاری علیرضا متوسلی آهنگساز ایرانی با ارکستر سمفونیک سیاتل

در پی پیشنهاد هئیت امنا و مدیر هنری ارکستر سمفونیک سیاتل آقای لودویگ مارلوت ، در یک حرکت فرهنگی بزرگ ارکستر سیاتل اقدام به اجرای قطعاتی از 7 کشور میکند که از ورود آن ها به آمریکا جلوگیری شده است . طبق دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور حال حاضر آمریکا بنا بر محدودیت صدور ویزا و ممانعت از ورود اتباع 7 کشور شامل :ایران، عراق،یمن، سومالی،سودان،سوریه ولیبی موجی از اعتراضات در داخل و خارج آمریکا شکل گرفت .ارکستر سمفونیک سیاتل با انجام این قدم فرهنگی بزرگ سعی در نشان دادن اعتراض و مخالفت شان با این تصمیم ترامپ داشته است

در این کنسرت از آهنگسازان معاصر این هفت کشور قطعاتی اجرا میشود که از ایران قطعه ی فانتزی برای سنتور و آکوردئون ساخته ی : علیرضا متوسلی انتخاب شده است .این قطعه پارسال در مسابقه آهنگسازی سیاتل سیمفونی برگزیده و برای اولین بار در 31 ژانویه 2016 در تالار بنارویا به اجرا در آمد . در این کنسرت نوازنده سنتور خانم آنجلی جاشی و نوازنده آکاردئون آقای مرل آلن سندرز هستند.

شروع کنسرت با قطعه ی فانتزی برای سنتور و آکاردئون خواهد بود که این کنسرت در سایت رسمی سیاتل سیمفونی ، همچنین کانال یوتیوب و صفخه ی رسمی فیس بوک ارکستر ، به صورت آنلاین و بعد از کنسرت به صورت آفلاین قابل دریافت و.مشاهده خواهد بود .

با پوشش خبری سایت ها و ژورنال های انگلیسی زبان از این اتفاق بزرگ ، در وصف این حرکت بزرگ فرهنگی مینویسند : “اصلا برای ما قابل قبول نیست که دولت به جای ساختن روابط و ایجاد پل بین سایر ملت های جهان ، با گارد گرفتن و ساختن دیوار همه چیز را به نابودی بکشاند “

در این کنسرت که در تاریخ 8 فوریه 2017 در تالار بنارویا انجام خواهد شد جوان ترین آهنگساز معاصر که آثارش با همکاری ارکستر سیاتل تا بحال اجرا شده است علیرضا متوسلی بوده است .

طبق صحبت ها و توافقات انجام گرفته با مدیریت هنری سیاتل سیمفونی در تورهای کنسرت ارکستر در ماه های آینده این قطعه قرار است چند بار دیگر به اجرا دربیاید .